زردی نوزاد نوعی بیماری در نوزادان تازه متولد شده است که معمولاً به سرعت نیز خودش را نشان می دهد. در ایران درمان این بیماری هم به صورت علمی انجام می شود و هم به صورت سنتی. دلیل اینکه مقاله درمان اصولی زردی نوزاد را به شما تقدیم می کنیم، این است که بدانید آیا در جاهای دیگر دنیا نیز، این روش های سنتی وجود دارد؟ و یا اینکه در کشورهای پیشرفته اصول دیگری برای این موضوع دنبال می شود.

چیزی که می خوانید ترجمه ای از یک مقاله برای بررسی و درمان نوزاد از یک وبسایت آمریکایی است.

زردی نوزاد

پزشک احتمالاً زردی نوزاد را بر اساس ظاهر کودک شما تشخیص خواهد داد. با اینحال، هنوز هم اندازه گیری سطح بیلی روبین در خون کودک شما ضروری است. سطح بیلی روبین (شدت زردی) روند درمان را تعیین می کند. آزمایش هایی برای تشخیص زردی و اندازه گیری بیلی روبین عبارتند از:

اگر شواهدی وجود داشته باشد که زردی نوزاد به دلیل یک اختلال زمینه‌ای ایجاد شده است، ممکن است پزشک آزمایش‌های خون یا آزمایش ادرار اضافی را تجویز کند.

درمان

زردی خفیف نوزاد اغلب در عرض دو یا سه هفته خود به خود از بین می رود. برای زردی متوسط ​​یا شدید، ممکن است لازم باشد کودک شما مدت بیشتری در بخش نوزادان تازه متولد شده بماند یا اینکه دوباره در بیمارستان بستری شود.

درمانی کاهش سطح بیلی روبین در خون کودک شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

شیوه زندگی و درمان های خانگی

هنگامی که زردی نوزاد شدید نیست، پزشک ممکن است تغییراتی را در عادات تغذیه توصیه کند که می تواند سطوح بیلی روبین را کاهش دهد. اگر در مورد میزان یا دفعات شیردهی کودکتان مشکل دارید و یا مشکل در شیردهی دارید، با پزشک خود صحبت کنید. اقدامات زیر ممکن است زردی را کاهش دهد:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *